Pilates

Tijdens je zwangerschap gaat je lichaam een enorme verandering door. Pilates is een fijne manier om hier bewust mee om te gaan en op een verantwoorde manier te (blijven) bewegen. Want hoewel er tijdens je zwangerschap fysiek veel mogelijk is, zijn bepaalde aanpassingen nodig om het voor jou en je baby veilig te houden.

 

Wat pilates ideaal maakt tijdens je zwangerschap is dat je met een innerlijke focus beweegt en in verbinding blijft met je lijf, doordat je op een gecontroleerde manier leert te bewegen. Je leert bewust te zijn van je ademhaling en bouwt kracht en uithoudingsvermogen op. En hier heb je zowel fysiek als mentaal profijt van, zowel tijdens je zwangerschap als met de geboorte van je baby.

 

Nu zal je tijdens je bevalling niet letterlijk pilates oefeningen gaan doen. Maar je lichamelijk voorbereiden heeft wel voordelen, ook voor je herstel. Je zal elementen die je in de les leert kunnen toepassen bij de geboorte van je baby. Door pilates word je namelijk fysiek sterker en bouw je kracht op, maar leer je ook te vertrouwen op je lijf en te ontspannen. Je bereidt jezelf met de lessen voor op de oer ervaring dat het krijgen van een baby is, waarin je lichaam het zal overnemen. Met mijn pilates lessen hoop ik jou handvaten aan te reiken zodat je mag terugkijken op een prachtige ervaring en je een bevalling zal hebben om te koesteren.